رابطه توان مصرفی سشوار و قدرت آن

خانه > وبلاگ > رابطه توان مصرفی سشوار و قدرت آن

وبلاگ
2 دیدگاه

وقتی می‌خواهید سشوار یا هر وسیله برقی دیگری خریداری کنید اولین چیزی که به‌صورت خیلی بزرگ روی جعبه آن کالا نوشته‌شده و شما متوجه آن خواهید شد، قدرت سشوار یا کالا برحسب وات است.

قدرت سشوار برحسب وات به چه معناست؟

این مقدار وات درج‌شده روی جعبه معادل حداکثر توان مصرفی یک سشوار است و هیچ الزامی ندارد که دستگاه از تمام این مقدار وات استفاده کند.

این یعنی وقتی شما یک سشوار را روی دور موتور آرام قرار می‌دهید و حرارت آن را هم خاموش می‌کنید خیلی برق کمتری مصرف می‌شود و درنتیجه مقدار وات مصرفی سشوار یا دستگاه کاهش می‌یابد.

و هنگامی‌که شما سشوار را در حالت دور تند با حرارت بالا قرار می‌دهید مسلماً برق بیشتری مصرف می‌شود و دستگاه به حداکثر وات مصرفی (توان مصرفی) خود می‌رسد.که این مقدار توان مصرفی برابر است با عددی که شما روی جعبه سشوار می‌بینید.

پس چرا گفته می‌شود هرچه وات بیشتر باشد قدرت سشوار هم بیشتر می‌شود؟

درست است که هر چه سشوار وات بیشتری مصرف کند قدرت آن‌هم بیشتر می‌شود، ولی نه همیشه.نوع موتور و مقدار سیم‌پیچی و خیلی عوامل دیگر مرتبط با موتور دستگاه روی این موضوع دخیل هستند.

بسیاری از سشوارهای بی‌کیفیت، اتفاقاً از تمام سشوارهای درجه‌یک وات بیشتری (برق بیشتری) مصرف می‌کنند. چون دارای یک موتور بهینه‌شده برای افزایش بازدهی نیستند و خیلی از برق مصرف‌شده را هدر می‌دهند.

توان مصرفی سشوارهای خانگی چقدر است؟

توان مصرفی سشوارهای خانگی از ۱۲۰۰ وات شروع می‌شود و معمولاً تا ۲۰۰۰ وات ادامه‌دارند. البته بعضی سشوارهای خانگی با موتور بزرگ‌تر از بقیه هم هستند که قدرت بیشتری دارند. این سشوارها تا ۲۲۰۰ وات هم توان مصرفی‌شان است.

توان مصرفی سشوارهای برس دار چقدر است؟

این سشوارها به خاطر حالت ظاهری‌ای که دارند مجبور به استفاده از موتور سبک و کوچک DC هستند. که این عامل به‌اضافه کوچک‌تر شدن المنت حرارتی نسبت به سشوارهای حرفه‌ای ، باعث می‌شود تا توان مصرفی آن‌ها به ۱۰۰۰ وات برسد.

نتیجه‌گیری

با اینکه مقدار وات مصرفی یکی از نشانه‌های قوی بودن سشوار است ، اما فراموش نکنیم که هر چه توان بالاتر باشد برق بیشتری نیز مصرف می‌شود. ما می‌توانیم بگوییم که تمام سشوارهای حرفه‌ای و باکیفیت بازار دارای حداکثر توان ۲۵۰۰ وات هستند. و اتفاقاً شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند تا در بهترین و گران‌قیمت‌ترین محصولات خود این مورد را رعایت کنند و توان مصرفی سشوار را بدون افت کیفیت و کارایی پایین بیاورند.

این در حالی است که سشوارهای کم کیفیت فقط روی عدد توان مصرفی تمرکز می‌کنند و ما شاهد این هستیم که سشوارهای بی‌کیفیت با توان مصرفی ۳۰۰۰ وات الی ۵۰۰۰ وات باقیمت خیلی کم در بازار به فروش می‌رسند.

پس هرگاه سشوار حرفه‌ای را دیدید که دارای توان مصرفی بیش از ۲۵۰۰ وات بود آن سشوار احتمال بالا یک کالای تقلبی است.

3.7/5 - (12 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • خیلی عالی بود من همیشه فکر میکردم هرچی توان مصرفی بیشتر باشه یعنی موتورش قویتره?‍♀️یک همزن۲۵۰واتی خریدم و بابتش نگران بودم درحالی که فروشنده میگفت قدرت موتور این همزن بیشتره و من الان متوجه حرف ایشون شدم خدا خیرتون بده

    پاسخ
  • ممنون. عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست