اصالت کالا و کالا های تقلبی

خانه > اصالت کالا و کالا های تقلبی

مشتریان بر اساس اعتماد به یک برند، اقدام به خرید محصولات آن برند می نمایند و اطمینان از اصالت محصول، حق مشتری در هر یک از سه مرحله پیش از خرید، هنگام خرید و پس از خرید میباشد. این وظیفه به عهده برند است که اطلاعات لازم و کافی در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا آنان به راحتی پی به اصالت یا عدم اصالت کالای خریداری شده ببرند واطمینان خاطر پیدا کنند و در صورت خرید کالای تقلبی، اقدام به مرجوع کردن کالا به فروشنده نمایند، چه این خرید به صورت حضوری انجام شده باشد، چه اینترنتی.

هنگامی که یک نام تجاری بر اساس سالها تلاش، تجربه و صداقت موفق به جلب اعتماد مشتریان میشود، معمولا عده ای سودجو هستند که میخواهند راه چندین ساله را یک شبه طی کنند و با سوء استفاده از آن برند و چاپ آن بر روی کالای مشابه اما بی کیفیت و تقلبی، برای به دست آوردن سود بیشتر، خود را مدیون مردم نمایند. هر چند این کار به بهای بیرون راندن برکت از زندگی و کسب و کارشان باشد.

تجربه ثابت کرده بار کج به منزل نمیرسد و هیچ شخص وهیچ شرکتی بر مبنای فروش کالای تقلبی نتوانسته در بازار ماندگار و خوش نام باشد. اما آنچه مهم است، این است که مشتریان باید باهوش و دقیق باشند و در این برهه از زمان که دسترسی به اطلاعات کار آسانی است، دقت و بررسی کافی نمایند تا کالای اصیل بخرند.

قطعا برندها تلاش می کنند تا با پیگیری راهکارهای قانونی نسبت به جمع آوری کالاهای تقلبی اقدام نمایند، اما از آنجا که معمولا این روش، کاری زمان بر است و ممکن است چندین ماه طول بکشد و نیز ممکن است چندین شخص و یا شرکت متفاوت نسبت به فروش کالای تقلبی در بازه های زمانی مختلف اقدام نمایند، بنابرین توصیه می کنیم با مطالعه متن ذیل در چند دقیقه، اطلاعات لازم و کافی جهت خرید کالای اصیل (Original) پرومکس داشته باشید.

اکتفا به بررسی ظاهری جعبه یا محصول به تنهائی نمی تواند کمک کند زیرا شرکت ها به مرور زمان و بنا به سند هویت بصری برند، که بیانگر به روز بودن شرکت از نظر زیبایی شناختی است، تغییراتی در جعبه کالا مانند تصویر محصول، رنگ، نوع و سایز فونت ها و موارد نظیر آن و نیز تغییراتی در بسته بندی محصول، نوشته های روی محصول و لوازم جانبی یا حتی گاهی اوقات تغییراتی در مشخصات لوگو اعمال می نمایند و گاهی نیز ممکن است یک کالا را در دو یا چند ورژن مختلف ارائه نمایند.

نکات مهم در خرید محصولات :

  • هنگام خرید کالا (هم حضوری و هم اینترنتی) در بازارچه ها یا شهرهای مرزی مانند بانه یا بندر گناوه دقت بیشتری داشته باشید، زیرا این گونه مناطق دروازه های اصلی ورود کالاهای تقلبی هستند.
  • به نام تجاری کالا کاملا دقت کنید. گاهی اوقات کالاهای تقلبی با بسته بندی بسیار مشابه اما با تغییراتی در نام تجاری ارائه میشوند مانند promax gold – pbomax – star max – super max که همگی تقلبی هستند.
  • در صورتیکه نام تجاری پرومکس باشد اما کد آن کالا (Ref.) در این سایت یا سایت نگان شاپ موجود نباشد، آن کالا تقلبی است.
  • برخی از سایت ها که کالای تقلبی میفروشند، دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. داشتن این نماد، صرفا به معنای فروش کالای اصل نمی باشد.
  • تاکنون هیچ شرکت معتبری در دنیا، سشوار با توان بیش از 2500 وات تولید نکرده است زیرا حرارتی که با توان بیش از آن تولید میشود، به مو ها آسیب میرساند. هر سشواری که بیش از توان 2500 وات ذکر کرده باشد، به هر نام تجاری که باشد، قطعا تقلبی و غیر استاندارد است. برای مثال تمام سشوارهای ۳۰۰۰ وات تا 15000 وات و نظایر آن، همگی تقلبی هستند.
  • تاکنون هیچ شرکت معتبری در دنیا، اتو مو یا موپیچ (فرکننده) با دمای بیش از 240 درجه سانتیگراد تولید نکرده است زیرا دمای بیش از آن به مو آسیب میزند. هر اتو مو یا موپیچی که درجه حرارتی بالاتر از 240 درجه سانتیگراد اعلام نماید، به هر نام تجاری که باشد، قطعا تقلبی و غیر استاندارد است.

بهترین روش تشخیص کالای اصل :

تمامی محصولات پرومکس دارای هولوگرام و دفترچه فارسی هستند. هولوگرام ۲۴ ماه ضمانت پرومکس دارای ویژگی های خاصی میباشد که به وسیله آنها میتوانید از اصل بودن محصول خود اطمینان پیدا کنید.

  1. لوگو پرومکس به رنگ قرمز
    این لوگو با مرکب حرارتی چاپ شده است که با دادن کمی حرارت به آن (مانند سشوار گرفتن)، لوگوی قرمز محو میشود و پس از سرد شدن به حالت اولیه باز میگردد.
  2. برش مخصوص
    برش لبه های هولوگرام که علاوه بر زیبایی، به متفاوت شدن هولوگرام اصل کمک میکند.
  3. روکش محافظتی نقره ای
    با خراشیدن این قسمت از هولوگرام، لوگوی خطی پرومکس نمایان میشود. این لوگو نیز از جنس مرکب حرارتی میباشد. بنابراین با دادن کمی حرارت به آن (مانند سشوار گرفتن)، لوگوی خطی محو میشود و پس از سرد شدن، مجددا نمایان میشود.
هولوگرام اصالت کالا

تصویر فوق کمک می کند تا سه نکته مذکور واضحتر باشد.

در صورتیکه با مطالعه موارد فوق، باز هم ابهامی داشته باشید، با نگان سرویس (مرکز خدمات پس از فروش برندهای پرومکس و کویین) به شماره های 1757 6641 – 021 و 2644 6648 – 021 تماس بگیرید. در صورت نیاز، با ارسال عکس محصول و عکس جعبه محصول به  شماره واتس اپ نگان سرویس 9532 544 0921 اطلاعات لازم را دریافت نمائید.

فهرست