آموزش صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

خانه > وبلاگ > آموزش صاف کردن مو با استفاده از اتو مو

صاف کردن مو

داشتن موهایی صاف، یکی از جذاب ترین مدل ها برای کسانی است که موهایی مجعد و یا فر دارند. صاف کردن مو ها به کمک اتوی مو کار سختی نخواهد بود اگر کمی دقت، صبر و حوصله را چاشنی آن کنیم. یک اشتباه در استفاده از این وسیله می تواند منجر به سوختن مو و یا پوست شده، و آن را ضعیف کند. در ادامه گام به گام و به صورت تصویری با هم نحوه استفاده از دستگاه اتو مو را مرور خواهیم کرد.

ابتدا موهایتان کامل شسته و تمیز کنید. در صورتی که مو از قبل دارای موادی مانند اسپری حالت و دهنده و یا چربی و یا گرد وغبار باشد، هم باعث کدری مو می شد و هم به سطح اتو مو آسیب می رساند. سپس شروع به خشک کردن مو نمایید. اکنون موهای خود را به آرامی برس بکشید. با این کار تمام گره های مو باز شده و اسپری حرارتی به طور یکنواخت در تمام نقاط مو توزیع می شود. هنگامی که حدود 80% مو خشک شد از اسپری حرارتی، برای محافظت از موی سرتان در برابر داغی اتو، استفاده کنید و مجددا به طور مختصر برس کشی کنید تا مواد اسپری در تمام نقاط مو پخش شوند. بجای اسپری می توانید از مقدار کمی روغن آرگان نیز استفاده کنید. حال مجددا موها سشوار بکشید تا خشک شوند.

در مقاله ی پیش از این در رابطه با اینکه چرا حتما باید هنگام استفاده از اتو، مو خشک باشد صحبت کردیم.

 

 

قبل از اینکه از اتوی مو استفاده کنید مطمئن شوید که هیچ گرهی در میان موها باقی نمانده باشد.

حالا موهای خود را با اسپری مخصوص ضد حرارت باید محافظت کنید.

 

موهای خود را سشوار بکشید تا کاملا خشک شوند.

 

حال وقت استفاده از اتو مو رسیده است. آن را روشن کرده و دمایش را تنظیم کنید. برای تنظیم دما می توانید از دستورالعمل زیر کمک بگیرید:

  • برای موهای نازک (ضخامتی کمتر از نخ ابریشمی): کمترین تنظیم دمایی
  • برای موهای متوسط (هم اندازه ضخامت نخ ابریشمی): محدوده 150-170 درجه سانتیگراد
  • برای موهای ضخیم (بیش از ضخامت نخ ابریشمی): 180-210 درجه سانتیگراد

همچنین اگر از اسپری حرارتی استفاده نمی کنید پایین ترین درجه دمایی را انتخاب کنید.

[us_single_image image=”28168″ size=”full” style=”shadow-1″]

در این مرحله می بایست مو را دسته بندی کنیم. هر قدر مو ضخیم تر باشد نیاز به تعداد دسته های بیشتری داریم. افرادی که موهایی نازک دارند نیازی به تعداد دسته های زیاد نداشته و نهایتا کل مویشان را به 3 تا 4 دسته تقسیم کنند. سپس دسته ها را با کلیپس بسته و فقط آخرین و پایین قسمت مو را نگه می داریم.

[us_single_image image=”28169″ size=”full” style=”shadow-1″]

دسته ی پایینی را که عرض آن حدودا 3-5 سانتی متر است ما بین انگشتان خود گرفته و به سمت پایین بکشید تا صاف بایستد. حال مو را بین صفحات اتو قرار داده و از بالا به پایین بکشید. توجه داشته باشید که اتو را هنگامی که مو مابین آن است بیش از حد فشار ندهید. همچنین اگر تعداد مویی که طی این فرایند می ریزد زیاد است، دسته ی مو را کوچکتر کرده و مجددا به همین ترتیب اتو بکشید.

دقت داشته باشید هنگام حرکت دادن اتو روی مو، آن را مستقیم و بدون پیچ و تاب حرکت دهید. اگر از بخار از مویتان بلند می شود نگران نباشید، این بخار مربوط اسپری حرارتی است تا از آسیب زدن به مو جلوگیری شود. اما اگر میزان بخار بیش از حد است و یا کمی بوی سوختگی حس می کنید، بلافاصله اتو را از سرتان دور کنید. (مجددا از اسپری استفاده کرده و سپس رطوبت آن را مو را با سشوار خشک کرده و مجددا اتو را بکار گیرید)

در صورت نیاز این فرایند را برای هر دسته چند بار تکرار کنید تا مو صاف شود. همچنین می توانید مطابق ویدئو از شانه هم صاف شدن بهتر بهره ببرید.

این کار برای تمام دسته های مو تکرار کنید. هر وقت یک دسته تمام شد دسته ی دیگر را از کلیپس آزاد کرده و اتو کشی نمایید. همچنین از لایه های زیرین مو به سمت لایه های رو پیش بروید. از آنجا که موهای پشت سر خود رانمی بینید به آن منطقه توجه ویژه ای داشته باشید تا هیچ دسته ای بدون اتو کشیدن باقی نماند.

در انتهای کار می توانید مقدار کمی اسپری مو با فاصله 20 سانتی متری از سر، به آن اسپری کرده و سپس مو را شانه بکشید تا تمامی مواد آن به طور یکنواخت توزیع شوند.

4.2/5 - (65 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست