چه کار کنیم تا موهایمان سریعتر رشد کنند؟

خانه > وبلاگ > چه کار کنیم تا موهایمان سریعتر رشد کنند؟

مو

منتظر ماندن برای رشد مو، انتظاری سخت و خسته کننده است. اینترنت پر است از دستوالعمل هایی برای رشد سریع تر مو، اما سریع ترین روش برای رقم خوردن این موضوع چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا روش هایی را در این زمینه با هم مرور کنیم.

1-  تغییر در رژیم غذایی

بهترین و سریع ترین راه، تغییر در رژیم غذایی است. با انجام چند تغییر کوچک در رژیم غذایی تغییرات چشم  گیری در رشد مو اتفاق می افتد. مو و ناخن از پروتئین هایی ساخته شده اند که کراتین نام دارد. تولد و رشد و نمو مو سه مرحله دارد: آناژن (مرحله تولد و رشد مو)، کاتاژن (مرحله توقف رشد مو) و تِلوُژن (مرحله افتادن مو). موهایی که فاقد پروتئین کراتین باشند زودتر از بقیه به مرحله استراحت و توقف روند. تخم مرغ، جوجه و ماست غنی از پروتئین هستند. میزان نیاز پروتئین بسته به وزن و شیوه زندگی متفاوت است اما معمولا اکثر افراد بین 45 تا 55 گرم پروتئین در روز احتیاج دارند.

[us_single_image image=”28147″ size=”full” style=”shadow-1″]

میزان آهن و روی را در مواد غذایی خود زیاد کنید. روی و آهن موادی حیاطی برای تولید پروتئین هستند  و در صورت فقدان آن ها ریزش مو اتفاق می افتدد. غذاهای دریایی، لوبیا و اسفناج منبع طبیعی روی هستند. میزان مصرف روزانه روی و آهن به جنسیت و سن بستگی دارد و بهتر است قبل از تغییر در این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.

ویتامین D و C نیز از مواد ضروری هستند. ویتامین D برای رشد مو ماده ای حیاطی است که از لبنیات و نیز نور آفتاب تامین می شود. ویتامین C هم در جذب آهن در بدن نقش دارد و منبع آن مرکبات می باشد.

ویتامین های گروه B نیز از موادی هستند که برای سلامتی پوست و مو موثر هستند. مطمئن شوید که این دسته حتما در غذای شما قرار دارد. قارچ، گل کلم، بادام و پنیر منابع خوبی برای این دسته از ویتامین ها هستند.

[us_single_image image=”28148″ size=”full” style=”shadow-1″][us_single_image image=”28149″ size=”full” style=”shadow-1″]

2- تغییر در سبک زندگی

با انجام تغییراتی کوچک در سبک زندگی می توان سلامتی بیشتر و به تبع آن پوست و موی شاداب تر داشت. از جمله این تغییرات اصلاح به موقع مو است. اصلاح باعث می شود تا قسمت های آسیب دیده و شکسته جدا شده و به این ترتیب موها شاداب تر شده و رشد بهتری خواهند داشت.

اصطکاک بین بالش و موی سر باعث کشیدگی و شکستن آن می شود. روکش بالش خود را از پارچه ابریشم درست کنید تا این اصطکاک و آسیب به حداقل برسد. یا اینکه هنگام خواب یک روسری ابریشمی روی بالش خود بیاندازید.

از حوله برای پیچیدن دور مو استفاده نکنید زیرا سطح زبر آن باعث کشیدن مو می شود. به جای آن، مو را به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود. همچنین می توانید از حوله های میکروفیبر که نرم تر هستند استفاده کنید.

[us_single_image image=”28151″ size=”full” style=”shadow-1″]

3- مراقبت تخصصی از مو

از استفاده ی هر روزه از شامپو، پرهیز کنید چرا که با کم کردن چربی پوست، آسیب های جدی به مو وارد می کند. می توانید بجای آن هر روز از آب به تنهایی استفاده کرده و بسته به چربی پوست، هر چند روز یک بار از شامپو استفاده کنید.

بعد از شامپو از حالت دهنده استفاده کنید. حالت دهنده کمک می کند تا چربی پاک شده توسط شامپو، احیا شود. قبل از به کار بردن حالت دهنده مطمئن شوید تا تمام شامپو را با آب شسته اید.

[us_single_image image=”28152″ size=”full” style=”shadow-1″]

بعد ازینکه سر خود را با شامپو و نرم کننده شستید، بلافاصله با آب خنک و سرد بشویید. این کار باعث استحکام فولیکول های مو می شود. همچنین تعداد موهایی که بعد از استحمام می ریزند را کاهش می دهد. از رنگ کردن و دکلره کردن مو تا حد ممکن بپرهیزید. همچنین هنگام استفاده از ابزار های حرارتی مثل اتو و سشوار از اسپری های محافظ استفاده کنید.

برای باز کردن گره های مو از شانه هایی با دندانه های درشت استفاده کنید. شانه را به آرامی از بالا به پایین بکشید تا گره ها کم کم باز شوند. کشیدن محکم شانه برای باز کردن گره باعث از بین رفتن مو می شود.

به صورت روزانه مو های خود را با برس، شانه کنید. چربی پوست سر بهترین محافظ و ماده برای مو محسوب می شود. برس را از فرق و پوست سر بکشید تا به انتهای مو برسید. به این ترتیب چربی پوست را به سرار مو انتقال داده و همچنین باعث تمیز شده کوتیکول های مو می شوید.

[us_single_image image=”28153″ size=”full” style=”shadow-1″]
4.3/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست