چگونه در خانه ناخن هایمان را مانیکور کنیم

خانه > وبلاگ > چگونه در خانه ناخن هایمان را مانیکور کنیم

مانیکور دست

انجام یک مانیکور که به زیبایی انجام شده به شما کمک می کند که تمیز و آراسته دیده شوید. اما انجام مانیکورهای حرفه ای می توانند گران و وقت گیر باشند. پس چرا وقتی در خانه خود می توانید یک مانیکور کامل انجام دهید، به سالن بروید و هزینه های سنگین سالن را بپرداید؟ مقاله زیر را بخوانید تا به آسانی بتوانید در خانه و بدون تجهیزات گران قیمت ، ناخن های خود را مانیکور کنید.

اگر می خواهید خودتان مانیکور انجام دهید، ناخن ها را با ناخن گیر تمیز و مرتب کنید، سپس لبه های تیز ناخن را با استفاده از سوهان گرد کنید. بعد، ناخن های خود را برای چند دقیقه در آب گرم بشویید تا کوتیکول های ناخن نرم شوند . دست های خود را خشک کنید و کوتیکول های ناخن خود را به عقب هل بدهید، اما کوتیکول های ناخن خود را برش ندهید. ناخن های خود را با یک پوشش پایه شفاف یا ناخن رنگ کنید و آن را برای 10-15 دقیقه خشک کنید، سپس پولیش رنگی ناخن را در هر رنگی که دوست دارید بکارید و آنرا خشک کنید. اگر دوست دارید، شما می توانید یک پوشش دوم پولیش مانند سنگ های قیمتی اعمال کنید.

با ما برای انجام کامل و مرحل به مرحله این آموزش همراه باشید.

قدم اول: آماده کردن ناخن

[us_single_image image=”27958″ size=”full” style=”shadow-1″]

۱- وسایل خود را آماده کنید: برای داشتن یک مانیکور زرق‌وبرق دار، اطمینان حاصل کنید که همه لوازم مناسب را داشته باشید. ممکن است مجبور باشید بعضی وسایل را تهیه کنید، اما دفعه بعد که می‌خواهید ناخن‌هایتان را رنگ‌آمیزی کنید، تمام وسایل را خواهید داشت. ابتدا محصولات زیر را تهیه کنید.

  • پاک کننده پولیش ناخن
  • پنبه
  • عقب زن کوتیکول
  • سوهان دستی ناخن
  • ناخن گیر
  • پولیش ناخن
  • کرم دست یا کوتیکول
  • رنگ پایه
  • رنگ اصلی

۲- محیط کار خود را آماده کنید: مواد شیمیایی پاک‌کننده رنگ ناخن و یا حتی خود رنگ ناخن می‌تواند برای بسیاری از وسایل مانند: چوب ، لباس ، پلاستیک آسیب‌زننده باشد. به همین دلیل لباس مخصوص به تن کنید و حواستان باشد که وسایل قیمتی در اطراف محیط کار نباشد. پشت یک میز بنشینید و با استفاده از روزنامه یا حوله از آن محافظت کنید.

[us_single_image image=”27959″ size=”full” style=”shadow-1″]

۳- پاک کردن رنگ‌های قدیمی ناخن: با استفاده از مواد پاک‌کننده رنگ ناخن و پنبه، در ابتدا باید رنگ‌های قدیمی ناخن خود را پاک‌کنید. بعضی از مواد پاک‌کننده می‌توانند ناخن و اطراف آن را کمی خشک کنند. پس بهتر است که از این مواد استفاده نکنید. اما اگر آلرژی خاصی ندارید در کل مشکلی ندارد.

  • اگر از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنید از پولیشی استفاده کنید که باعث جداشدگی ناخن نشود یا آن را زیاد خیس نکند.
  • از پاک‌کننده‌های حاوی استون بیشتر از یک‌بار در ماه استفاده نکنید. با اینکه استفاده از استون باعث راحتی در پاک کردن ناخن می‌شود اما به بافت ناخن آسیب می‌رساند.

۴- اصلاح ناخن‌ها: با استفاده از ناخن‌گیر می‌توانید ناخن‌های خود را کوتاه کنید. فقط مراقب باشید تا بیش‌ازحد ناخن‌ها را کوتاه نکنید ، شما باید بتوانید حداقل قسمتی از سفیدی ناخن‌های خودتان را مشاهده کنید. بعد از انجام این مرحله باید با استفاده از سوهان قسمت‌های زبر و خشن ناخن خود را نرم کنید. برای انجام این کار به آرامی سوهان را در اطراف نقاط زبر حرکت دهید و سعی نکنید که سوهان را به سمت ناخن هل بدهید.

۵- پاک‌سازی سطح ناخن: اگر از سوهان‌های دستی استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از لبه سفید رنگ آن ،سطح ناخن را تمیز کنید. یادتان باشد که بیش‌ازحد نباید سطح ناخن را صاف و براق کنید زیرا باعث ضعیف شدن ناخن می‌شود.

۶- ناخن‌های خود را خیس کنید: یک‌کاسه بردارید یا سینک را ببندید و آن را با آب گرم (نه داغ) و چند قطره صابون پرکنید. دست‌ها را فقط چند دقیقه خیس کنید. آب و صابون به از بین بردن گردوخاک، پوست مرده و ذرات دیگری که از طریق سوهان کشیدن ناخن به اطراف آن چسبیده‌اند، كمك می‌کند و باعث نرمی کوتیکول می‌شود. با استفاده از یک برس ناخن به‌آرامی ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها را پاک‌کنید. در صورت لزوم برای تمیز کردن خاک، به‌آرامی زیر ناخن‌ها را تمیز کنید. اگر می‌خواهید ناخن و کوتیکولهای شما به‌صورت حرفه‌ای قابل تمیز شدن باشند، می‌توانید آن‌ها را در سینک ظرف‌شویی خیس کنید.

  • اگر پوست خشک یا ناخن های شکننده دارید، نباید آنها را خیس کنید؛ فقط آنها را بشویید.
[us_single_image image=”27960″ size=”full” style=”shadow-1″]

۷- کوتیکول های خود را آماده کنید: ناخن های خود را خشک کنید و کرم نرم کننده را اعمال کنید. با استفاده از یک عقب زن کوتیکول، به آرامی کوتیکول را به عقب فشار دهید. هرگز کوتیکول خود را برش ندهید. حتی اگر تجهیزات استریل باشد، از بین بردن کوتیکول می تواند باعث عفونت شود و حاشیه محافظت نشده پس از آسیب پوست را از بین ببرد.

۸- کرم مرطوب کننده را به دست خود بمالید. اگر دست شما خیلی خشک است از یک لوسیون قوی تر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کرم به تمام نقاط ناخن شما و اطراف آن رسیده است. بعد از انجام این کار تا حدود نیم ساعت باید به ناخن های خود آب رسانی کنید و آن را خیس بزنید.

قدم دوم: مقدمات رنگ آمیزی ناخن

۱- اعمال لاک پایه: به ناخنتان ، لاک پایه (بیس لاک) یا یک سخت‌کننده ناخن دیگر اعمال کنید.  انجام این کار باعث می‌شود تا ناهمواری‌هایی که هنوز روی ناخن وجود دارند از بین بروند و به‌عنوان یک ماده اولیه برای پولیش ناخن عمل می‌کند و باعث می‌شود تا عمر پولیش طولانی‌تر شود و هم‌زمان از ورود رنگ به بافت‌های ناخن نیز جلوگیری می‌کند.

  • در این مرحله اگر شما تمایل داشته باشید می‌توانید از ناخن مصنوعی استفاده کنید.
  • قبل از ادامه کار حتماً بگزارید تا ناخن کاملاً خشک شود.

۲- پولیش ناخن:

یک پولیش ناخن را انتخاب کنید که واقعا دوستش دارید. بطری پولیش ناخن را بین دستان خود برای حدود 10 ثانیه رول کنید. تکان دادن بطری باعث می شود حباب های هوا در پولیش و برای پولیش به ناخن ها سخت تر شود. نقاشی ناخن ها را با استفاده از یک لایه پوششی نازک شروع کنید. برس یا قلمو را درون بطری پولیش قرار دهید ، سپس برس را در اطراف لبه داخلی بطری بچرخانید تا لکه های اضافی را حذف کنید. به آرامی یک نوار عمودی را در مرکز ناخن خود بکشید، سپس یک خط دیگر در هر دو طرف اول قرار دهید. سعی کنید تمام ناخن تا لبه آن را رنگ کنید، اما بهتر است یک حاشیه کوچک از انتهای آن را نگه دارید.

۳- ناخن ها را خشک کنید: سعی نکنید بیش از حد ناخن های خود را بکشید ، پولیش ممکن است لکه دار شود. برای خشک کردن پولیش 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. اگر بیس کت دوم را خیلی زود بخواهید انجام دهید، تنها بیس کت اول را لکه دار میکنید. شما میتوانید با یک فن فرآیند خشک شدن را تسریع کنید.

[us_single_image image=”28053″ size=”full” style=”shadow-1″]

۴- پوشش بالا را اعمال کنید: کار را با پوشش بالایی (top coat) تمام کنید تا عایقی خش گیر، نرم ، ارزان ،جذب کننده رنگ باشد و بتوانید رنگ ناخن را به راحتی روی آن اعمال کنید.

قدم سوم: رنگ آمیزی ناخن

۱- طرح آبرنگی: این طرح زیبا با استفاده از چندین نوع رنگ به دست می آید و با استفاده از پاشش رنگ روی ناخن ایجاد می شود.

[us_single_image image=”28057″ size=”full” style=”shadow-1″]

۲- طرح آمبره یا سایه روشن: از رنگ روشن به رنگ تیره بروید تا ناخن هایتان را جذاب و کاملا شیک کنید.

[us_single_image image=”28058″ size=”full” style=”shadow-1″]

۳- مانیکور فرانسوی: این سبک کلاسیک، در حالی که رنگ طبیعی فلت ناخن شما را حفظ می کند، روی حاشیه های سفید ناخن تأکید می کند.

[us_single_image image=”28059″ size=”full” style=”shadow-1″]

۴- طرح گلی: برای ایجاد این نوع طرح شما نیاز به base coat و چندین نوع رنگ دارید.

[us_single_image image=”28061″ size=”full” style=”shadow-1″]

۵- طرح لباسشویی: این طراحی قابل توجه از دو رنگ استفاده می کند و اثر یك لباس مخصوص با پیراهن سفید را نشان می دهد

[us_single_image image=”28062″ size=”full” style=”shadow-1″]

۶- طرح ساحلی: این طراحی زیبا یک راه عالی برای جشن ماه های تابستان است.

[us_single_image image=”28063″ size=”full” style=”shadow-1″]

۷- طرح توت فرنگی: شما تاثیر این توت های قرمز کوچک روی ناخن ها را دوست خواهید داشت.

[us_single_image image=”28064″ size=”full” style=”shadow-1″]
3.9/5 - (11 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست